1 Jul 2012

Suomija - samių kraštas

Vienuoliktoji ir dvyliktoji kelionės dienos. Birželio 30 – Liepos 1.

Vienuoliktoji kelionės diena buvo PATI nuobodžiausia iš visų kelionės ir gal netgi viso gyvenimo dienų.. Visą dieną lijo lijo lijo... Nuplaukė mūsų suplanuoti pasivaikščiojimai po Nacionalinį parką ir visą dieną pratupėjome namelyje – kaip vis dėl to gerai, kad jį paėmėm.. Tai va, net nuotraukų nėra. Ai ne, meluoju, yra viena:

Na, o dvyliktoji diena, nors irgi apsiniaukusi, buvo kiek idomesnė. Patraukėme mes dar labiau į šiaurę apie 200km iki miestelio Inari.  Jis žymus tuo, kad yra prie didelio ir gražaus ežero (pažiūrėkit žemėlapy, KOKIO jis dydžio) ir tuo, kad čia ir aplink gyvena dar išlikusių samių – tai bene vienintelė Europoje išlikusi atskira tautelė su savo tradicijomis, parlamentu ir t.t.

Atvykę į Inari aplankėme didelį ir gražų samių muziejų Siida. Kiškiuką sutikome. Buvo tikrai įdomu ir tiko laikui prastu oru praleisti. Muziejus moderniai ir gražiai įrengtas. Pirmojoje salėje buvo eksponuojama menininko, kuris visą gyvenimą piešė elnius, paroda:

Antrojoje salėje eksponuojama istorinė informacija apie samius:

Trečioji salė sukurta tokia, kad kuo labiau iliustruotų samių gyvenimą – kokia aplinka juos supo, kokiais kostiumais jie rengėsi, kokia augalija juos supo, kokius gyvūnus jie medžiojo ir t.t.:

Ketvirtoji dalis – lauko muziejus, kur eksponuojami išlikę jų gyvenamieji pastatai, saugojimo sandėliai ir t.t.:

Pasikultūrinę leidomės į kelią – jau šiek tiek žemyn, į pietus, Suomijos žeme. Pravažiavome Ivalo, Kemijarvi miestelius ir be proto daug gražių vaizdų – čia prasideda tikras Suomijos ežerynas! Džiugas tik šaukia „Vanduo! Vanduo!“ per langą žiūrėdamas. Iš tikrųjų tą grožį net sunkoka nufotografuoti:

Vakare atvykome į kempingą šiek tiek už Kemijarvi miesto, jau žemiau poliarinio rato. Čia esam vieninteliai svečiai, įsikūrėm palapinėj, prie pat ežeriuko ir netgi oras prasigiedrijo! Ryt mūsų laukia kelionė link antrojo mūsų namuko, kuriame praleisime tris dieneles. Būsime nukeliave jau 3000km.
 uvo

2 comments:

M. said...

Su pirmąja antrojo vasaros mėnesio diena!:) Tikros vasaros jūs kad nepajutot, lyg ir ne keista...Bet ir čia ji nelabai jaučiasi:))

K said...

Siaure tolsta, neeee...
Man antrodo jus nesidziaugsit grize siluma tokia, kokia cia ji dabar, tiesiog stovi, prakaituoji, ir galvoji ka cia dar nuveikus... Is kitos puses, jei silumos truksta, tai vezkit greiciau atgal save ir gyvus ispudzius draugams....