8 Jul 2012

Suomija - PABAIGA

Šešioliktoji-aštuonioliktoji kelionės dienos. Liepos 5 -7.

Na štai, paskutinės mūsų atostogų dienos... Palikę savo gražujį namuką, mes patraukėme atgal į pietus, apsistojome šiek tiek už Kuopio miesto, pačiam turbūt labiausiai patikusiame kempinge iš visų, prie pat ežero, kuriame netgi buvo įmanoma maudytis. Buvo ten net mini zoologijos sodas. Dar Kuopio mieste užsukome į IKEA, apsiprekinome - Džiugas dabar jau turi didelio vaikiuko lovą!

Kitą dieną laukė kelionė iki sostinės - Helsinkio. Jį pasiekėme apie pietus ir visą dieną vaikščiojome, sėdėjome parke, pirkom šokoladus ir saldainius.. Vėlai vakare išplaukėm keltu į Taliną.

Kažkaip labai smarkiai pavargom paskutinėm dienom, o paskutiniąją dar laukė 11 valandų kelionė nuo Talino iki Vilniaus. Grįžom į TAMSŲ ir KARŠTĄ Vilnių, lūžom taip skaniai, kad net audros negirdėjom. O dabar norim atgal!

Na, o dabar kelionės apibendrinimas :) Bendrai kelionę laikome vykusia, įdomia ir verta! Suomija įdomi tuo, kad yra labai įvairi - rengėmės pradedant šortais, baigiant storom striukėm ir kepurėm. Patiko, kad ten nėra karšta, net Helsinkyje karščio nepajutom. Patiko tai, kad yra daug laukinių, tuščių, ramių vietų, kur gali sutikti elnius, o ne žmones... Dar labai labai geri keliai, netgi žvyrkeliai. Iš esmės - norėtume dar grįžti vieną kartelį žiemą :)

Labiausiai patiko:
  • elniai ir kiti gyvūnai;
  • visiškas atitrūkimas nuo visko, nereali ramybė;
  • pasivaikščiojimo takai;
  • kraštovaizdžio įvairovė - jūra, kalnai, upės, miškai, ežerai...
  • Siida samių muziejus Inari mieste;
  • tai, kad gali smarkiai neplanuoti - visada rasi pakeliui kempingą apsistoti.
Labiausiai nepatiko:
  • kainos...
  • patys suomiai - labai šalti žmonės, tokie be emocijų..;
  • UODAI!
  • baltosios naktys - įdomu kelias naktis, bet paskui pasiilgsti tamsios Lietuviškos nakties...
 Patarimai:
  • Tinkamai apsirengti - kuo labiau į šiaurę, tuo labiau reikia gerų batų, neperšlampamų rūbų, suknelę apsirengiau tik Helsinkyje :) Tinkamiausi - uodams neperkandami rūbai.
  • Nereikia imti žibintuvėlio. Gi baltosios naktys :)))
  • Praverčia miegojimui raištis ant akių - tik tada kokybiškai išsimiegodavau dėl šviesių naktų...
  • Keliaukit čia su vaikais, šunimis, jiems tikras rojus - lakstyti po  mišką, rinkti kankorėžius, o paskui skaniai miegoti...
Tai va, kelionė baigėsi, nuvažiuota 4500km, dabar bandom atsigauti ir prisitaikyti prie kitokio klimato...Pasiilgom tėvų, draugų, bet va karštis tai feeee. Ačiū visiems, kurie skaitė mūsų nuotykius, tikiuosi, kad nenuvylėm.

P.S. Suomijoj yra 5 mln. gyventojų ir 3 mln. saunų. Išprotėję jie visai.. :)

5 comments:

K. said...

Sveikinam sugrizus! Visiem Lietuviam teoriskai pasidare truputi lengviau, kadangi dar 4+1 lietuviam karsta ir tvanku.

Asta ir Justinas said...

:))

M. said...

AČIŪ jums, kad apie viską papasakojot ir net parodėt!:) Lauksiu kitų kelionių:))

Kristina said...

Aciu uz grazius vaizdus ir idomu pasakojima!