9 Oct 2016

ANTROJI DIENA: Kinabalu kalnas ir Nacionalinis parkas

Šiandien palikome Kota Kinabalu miestą ir nuomota erdvia mašina leidomės į laukines džiungles. Justas labai greitai priprato prie eismo kita puse, man keleivio kėdėj kiek sunkiau, nes vis norisi griebti vairą, kurio nėra.

Išvykstant iš miesto dar aptikome paplūdimį, bet vanduo ten buvo labai rudas, tad nesimaudėme, tik įbridome įsitikinti, kad vanduo šiltas kaip arbata.

Tada keliavome apie 80 kilometrų link Kinabalu kalno. Jis vadinamas Borneo stogu, yra aukščiausias objektas saloje ir buvo pirmasis Malaizijos objektas, įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą. Viršūnė yra 4095 metrų aukštyje ir ją pasiekti nėra taip sudėtinga, kaip didžiausias pasaulio viršūnes, Justas sako, kad per dieną įmanoma suvaikščioti. Įdomu tai, kad kalnas geologiniais terminais šnekant yra dar labai jaunas, o dar ir kasmet paauga po penkis milimetrus bei giedrą dieną nuo jo galima pamatyti Filipinus. Deja, šiandien diena nepasitaikė giedra. Štai mes čia, stabtelėję regykloje, iš kurios jis turėtų dailiai matytis (ne tas mažiukas, kuris matosi, o tas paskendęs debesyse).

Tada nukeliavome ten, kur prasideda nacionalinis parkas ir lindom į džiungles - šiek nepasiruošę, su šortais, sukniomis ir basutėmis, tad prisirinkom dėlių nedidelių į kojas, pamatėm šiek tiek augalų ir nė vieno gyvūno, išskyrus drugelį ir kažkokią voverytę. Vaikai labai gerai ėjo per džiungles, Džiugui labai įdomu nagrinėti augalus, nes jie visiškai kitokie nei Europoj. O sutiktus vabalus žūtbūt turėjo nupiešti tuojau pat. Nuėjom apie 2km, reikėjo gana daug lipti aukštyn ir žemyn.

Paskui po žygio pakilome dar kelis kilometrus automobiliu aukštyn ir buvome jau taip aukštai, kad net iki debesų. Čia buvo atminimo lenta žygeiviams, kurie 2015aisiais šioje vietoje žuvo per žemės drebėjimą.

Paskui kiek žemiau, bet vistiek dar aukštai kalnuose susiradom savo nakvynės vietą. Nemažai kelio nuo Kota Kinabalu teko važiuoti kalnų keliukais, viskas pavyko, bet vat prie pat viešbučio nebepavyko įveikti paskutinio posūkio, mašina tiesiog slydo, tad kažkaip išsigelbėjome ir pastatėme tolėliau.

Nakvynės vieta vadinasi Mt. Kinabalu Lodge http://kinabalumountainlodge.com.my/?page_id=40  ir primena tarsi didelį medinį gyvenamą namą, kur mums padarė vakarienė ir mes ilsėjomės. Ir iš čia turėtų būti nerealus vaizdas, BET deja yra žiaurūs debesys ir rūkas šiandien ir kad ir kaip ironiška būtų, važiavę pamatyti Kinabalu kalno, mes jo nepamatėme, taip pat ir ryte. Bet užtat čia nekaršta! Teko jau net ilgom rankovėm marškinius trauktis.

Šiandien viską atlikome kiek planavome, galbūt dar būtume aplankę Botanikos sodą, jei būtume turėję daugiau laiko: http://www.mysabah.com/wordpress/mt-kinabalu-botanical-garden-of-kinabalu-park/

1 comment:

vilnele said...
This comment has been removed by the author.